Zalety rozwiązań cienkospoinowych
Coraz popularniejszą metodą stawiania ścian jest murowanie cienkospoinowe. Nic dziwnego, oferuje ono szereg zalet, niedostępnych dla tradycyjnych technik murarskich. Co to za plusy? Dlaczego warto postawić na cienkie spoiny? Po pierwsze, murowanie cienkospoinowe pozwala zmniejszyć ilość wody, która dostaje się do ściany.
Mniejsza ilość wody to mniejsza wilgoć, a to z kolei oznacza mniejsze ryzyko powstania alergenów i lepszy mikroklimat wewnątrz pomieszczenia. Mniejsza wilgoć to także szybsza gotowość ściany do tynkowania. Murowanie cienkospoinowe często pozwala na uzyskanie w pełni funkcjonalnej ściany już po dwóch dobach.
Cienkie spoiny to także likwidacja mostków termicznych. W tej ostatniej roli występują często właśnie grubsze spoiny powstające w trakcie tradycyjnego murowania. Mostek termiczny to punkt w ścianie, przez których budynek traci ciepło.
Mostki są przekleństwem wielu projektantów, bo nawet dobrze wykonana ściana może stracić w dużej mierze właściwości termoizolacyjne z powodu mostka. Cienkie spoiny minimalizują to ryzyko. Nowoczesne technologie cienkospoinowe pozwalają na ustawienie pustaków tak blisko siebie, że niemal niewidoczne są miejsca, w którym pustaki są połączone.
Cienkie spoiny, które wykorzystują mniejszą ilość wody – a czasem nawet całkowicie pozbawione są wody – mają jeszcze jedna przewagę. Mianowicie pozwalają na murowanie nawet w temperaturach poniżej zera. Kilkustopniowy mróz nie jest w tym wypadku zagrożeniem dla prac murarskich i wytrzymałości powstającej konstrukcji.
Polecane artykuły
Istnieje jednak pewne ryzyko – wady
Niestety nawet najbardziej dopracowane technologie, posiadają pewne niedociągnięcia, o których warto pamiętać przed ich zastosowaniem. Podobnie jest również, podczas korzystania z outsourcingu, który nie tylko przynosi nam wiele korzyści, ale również można niekiedy dostrzec jego wady. Dotyczą one
Outsourcing IT, do kogo jest skierowany
Poznaliśmy już mechanizmy działania, wiele korzyści płynących z wdrażania strategii outsourcingowej do przedsiębiorstwa, ale także wady z nich wynikające. Należałoby się zastanowić, dla kogo, a właściwie dla jakich branż jest on skierowany i gdzie odgrywa kluczową rolę. Z pewnością tam, gdzie istnie